
Piše: Siniša Vuković
Naslovna fotografija: Mirjana Donadini Perić (Rosalinda), Johann Strauss ml., Šišmiš, HNK Split
9.3.2025. – Odlaskom Mirjane Donadini Perić splitska operna scena ostaje bez jedne od važnih opruga iz stare garde solistica u mehanizmu kazališnog života najvećeg dalmatinskoga grada. Sopranistica rođena 1933. godine u Splitu značajnim je doprinosom obilježila desetljeća Splitske opere između Drugoga svjetskog rata i Domovinskog rata. Dakle, u vrijeme kad se uspostavljao ozbiljan profesionalni operni ansambl čija će kvaliteta odjeknuti diljem bivše države, napose uspostavom Splitskih ljetnih priredaba (1954.), koje će se kasnije preimenovati u Splitsko ljeto (1968.) i postati jednim od najvažnijih festivala na našim prostorima.
Članicom zbora Narodnoga kazališta Split Mirjana Donadini postat će 1956. godine, nakon čega će polako početi nastupati u manjim solističkim rolama, a postepeno će preuzimati i one veće. Na karijeru operne pjevačice odlučila se nagovorom svojega vokalnog pedagoga Petra Markovića Šilana.
U repertoaru koji je izgradila kao pouzdana operna solistica kuće najviše se istaknula tumačeći role domaćih autora, navlaš u operetama Ive Tijardovića. Tako se ponajbolje pamte njezini nastupi u komadu Mala Floramye, gdje je bila i Mala Floramye i Šjora Petronila i Miss Eveline Beauty-Flower, te kapolavoru žanra Spli’ski akvarel, u kojem je tumačila uloge i Marice i Perine Štrambere. Sudjelovala je i u praizvedbi Tijardovićevog manje znanog djela iz 1963. godine: Min – Avantura u Šangaju (Min Sai Ćo).
Afinitetom predestinirana za glazbeno-scenska djela na materinskom jeziku, Mirjana Donadini bila je i odlična Đula u operi Ero s onoga svijeta Jakova Gotovca i njegovom Đerdanu (Boja), te pouzdana Jelena u Nikoli Šubić Zrinjskom Ivana pl. Zajca, a istaknula se i kao Melka u Adelu i Mari i Marta u operi Povratak Josipa Hatzea. Nacionalni repertoar obogatila je i nastupima u djelima Dragutina Savina Šentflorijanci (Jacinta) i Ljubovnici (Lukrecija), Srećka Albinija Barun Trenk (Marica), Đekija Srbljenovića Svemirske skitnice (Stjuardesa), pa vokalno-instrumentalnom djelu Ivice Bašića Maro, Marice (Filomena), kao i dvama većim djelima Silvija Bombardellija: praizvedbi opere Bakonja (Osinjača-Controna) i malom partizanskom rekvijemu za sole, recitatora, zbor i orkestar pod imenom – Sa pazara žena ide.


Kao rođena operetna umjetnica Mirjana Donadini bila je odlična Rosalinda u Šišmišu Johanna Straussa mlađeg, zatim u Zemlji smješka Franza Lehára (Mary), Kneginji čardaša Emmericha Kálmána (Juliška), Poljačkoj krvi Oskara Nedbala (Wanda Kvasinskaja), Cliviji Nicoa Dostala (Yola), te djelima Sammyja Faina Calamity Jane (Katie Brown), Ralfa Benatzkija Moja sestra i ja (Dolly Fleuriot) i Jacka Beesona Hej, vi vani (Žena).
Izvan opernog repertoara svojih sunarodnjaka madam Donadini Perić pjevala je i u brojnim inim naslovima iz svjetske literature, iako je u njima mahom tumačila epizodne uloge. Tako je nanizala nastupe u operama Giuseppea Verdija: Il Trovatore (Ines), Aida (Egipatska svećenica), Moć sudbine (Curra), La Traviata (Annina), Nabucco (Anna), Don Carlo (Tebaldo); Giacoma Puccinija: Madama Butterfly (Kate Pinkerton), Gianni Schicchi (Nella); Gaetana Donizettija: Ljubavni napitak (Gianetta); Pietra Mascagnija: Cavalleria rusticana (Lola); Umberta Giordana: Andrea Chénier (Bersi i Grofica de Coigny); Charlesa Gounoda: Faust (Siebel); Georgesa Bizeta: Carmen (Frasquita); Bedřicha Smetane: Prodana nevjesta (Ludmila i Marica); Modesta Petroviča Musorgskog: Boris Godunov (Krčmarica); Benjamina Brittena: Mali dimnjačar (Rowan); Henryja Purcella: Didona i Enej (Duh); Christopha Willibalda Glucka: Orfej i Euridika (Amor).

Krasili su je izrazita muzikalnost i predanost poslu. Profesionalno vrlo disciplinirana, vazda okrenuta kolegama i smjerna prema mlađima. Mirjana Donadini Perić bila je supruga baletnog umjetnika i koreografa Lucijana Perića.
©Siniša Vuković, Hrvatskoglumiste.hr, objavljeno 9. ožujka 2025.