
Izuzetno svestrana i jedna od naših najuspješnijih i najnagrađivanijih kazališnih umjetnica Ivica Boban, redateljica, koreografkinja, autorica dramskih tekstova i kazališnih projekata, dramaturginja, scenaristica, plesačica i glumica – ostvarila je tijekom više od pedeset godina svog rada iznimno bogatu i respektabilnu umjetničku i akademsku karijeru. Posebno je zaslužna za razvitak kazališne pedagogije i umjetnosti u Hrvatskoj, a i u svijetu je priznata i cijenjena kao iznimno inventivna i inovativna umjetnica i vrsna pedagoginja. Njen rad i pedagoško-umjetničke rezultate hvalili su najvrsniji svjetski umjetnici i pedagozi s kojima je i surađivala ( Eugene Ionesco, Jerzy Menzel, Tom Stoppard, Dario Fo, Eugenio Barba, Jerzy Grotowsky, Jacques Leqoc,Arianne Mnouchkina…). Kao gost profesor predavala je na New York University – Tisch School of Arts (1997) i na Ryerson Theatre School u Torontu (2012), gdje je ostvarila i vrlo zapažene predstave.
Smatra se danas vodećim autoritetom u polju glumačke pedagogije. Začetnica je svih razvojnih procesa nastave i primjene scenskog pokreta u Kazališnim akademijama i kazalištima u Hrvatskoj. Već 1965. uvodi na Akademiju kolegij scenskog pokreta i plesa, a 2004. osniva i Katedru za scenski pokret. 2005. pokreće inicijativu za osnivanje Plesnog odsjeka na ADU, na koji su nedavno upisani prvi studenti. Posebne zasluge ima za ostvarene znanstveno-umjetničke rezultate na području tjelesne ekspresije glumca i istraživanja tijela u funkciji glumačke izvedbe.
Ispitne produkcije-predstave proizašle iz njenog studijskog i istraživačkog rada sa studentima na ADU postale su uspješnice, pa čak i kultne predstave na repertoarima hrvatskih kazališta i višestruko su nagrađivane na našim i međunarodnim festivalima.
Impozantan je broj ostvarenih predstava Ivice Boban, a mnoge od njih se pamte kao kulturni događaji i kultne predstave hrvatskog glumišta s iznimnim uspjehom kod publike i stručne kritike (Hekuba, Pozdravi, Hamletmachine, Kako sada stvari stoje, Alma Mahler, Četvrta sestra, Kako misliš mene nema). Zadužila je naše kazalište za uspješna prva uprizorenja domaćih dramskih pisaca (Begović, Fabrio, Šnajder, Kušan, Vidić..) i za reteatralizaciju zaboravljenih djela naše dramske baštine (Crkvena prikazanja, Vetranović, Držić). Prva je u nas istraživala žensku problematiku na sceni (u Antigoni, Medeji, Hekubi, Nori, Nevjesti od vjetra, Susjedi, Almi Mahler i Zagorki). Hrvatsko glumište je zadužila dubokim poniranjem u ratnu problematiku s potresnim umjetničko-scenskim iskazima o ratnim stradanjima (Hamletmachine, Hekuba, Smrt Vronskog, Kako stvari sada stoje, Susjeda). U teatrologiju i glumište uvodi nova saznanja o Site and time specific predstavama (Medeja na rezalištu brodova u Kaštelima, Hekuba pod Minčetom, Muka na Prokurativama, Četvrta sestra u razrušenom Belvederu). U nizu svojih predstava i uličnih kazališnih događanja revitalizira pučko kazalište, a u režijama i tekstovima izvedbi velikih svečanosti na otvorenom prostoru uspostavlja nove kriterije za Teatar svečanosti (Svečanosti Otvaranja ljetnih igara 1986.,1988. i 2000., Svečano otvaranje Univerzijade ’87.) Na temelju svoje procesne pedagogije prva u naše glumište uvodi pojam kolektivne kreacije, kao i izlaganje procesa i improvizacija u tekstu izvedbe.
Za svoj rad nagrađena je najznačajnijim i najvišim domaćim i međunarodnim odličjima i priznanjima. Dobitnica je Odlikovanja Predsjednika Republike Hrvatske Franje Tuđmana Red danice hrvatske s likom Marka Marulića za doprinos hrvatskoj kulturi i humanitarni rad, najviše republičke nagrade Vladimir Nazor, nagrade Vjesnika i HDDU-a Dubravko Dujšin, nagrade HNK Tito Strozzi, kao i Grand prix-Zlatnog lava Filmskog festivala u Veneziji, da navedemo samo najznačajnije.
Ivica Boban svojim radom i rezultatima otvorila je nova saznanja i poglede na umjetnost kazališta, umjetnost glume i kazališnu pedagogiju. Unaprijedila je rad na svim područjima svoje struke, odgojila generacije izuzetnih kazališnih umjetnika i afirmirala naše Sveučilište i našu kazališnu umjetnost u svijetu.
Time je zadužila Akademiju dramske umjetnosti, akademsku zajednicu, naše glumište i kulturu u cjelini. te joj se zbog njezinog djelovanja i doprinosa hrvatskoj kulturi u cjelini dodjeljujeNagrada Hrvatskog glumišta za svekoliko umjetničko djelovanje na području drame.
Upravni odbor HDDU-a i Žiri za dramu, 11. studenog 2020.